Simas306

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  1. DON'T USE THIS TIRE! These are refurbished tires and promoted for track day. I used them for a time attack in 2022 and after a few laps outer part of the rubber tore off causing lots of damage. There were reports from others with similar results. They do grip on par with AR1.
  2. Ich konnte keinen Yokahama A050 mit E-Prüfzeichen finden, also habe ich nach vielen positiven Kommentaren Kumho V70A mittlere Mischung 235/40/17 gekauft. Hat jemand Erfahrung damit? Welche Sturz- und Reifendruckfenster mögen sie? -------------------------- I couldn't find Yokahama A050 with E mark so I bought Kumho V70A medium compund 235/40/17 after many positive comments about them. Did anyone have experience with them? What cambers and tyre pressure window do they like?
  3. How does the setup for A050 medium roughly differ from let's say Nankang AR1? Does it like a lot of camber as well? I will be switching from Nankang AR1 to A050 for upcoming time attack event and there is very little information about A050 locally and I have no prior experience with them. For Nankang I've used 4' camber up (rear is maxed out at 2'30") front and in the range of 1.9-2.1bar pressures. My car is e36 compact with S54 (370hp/1280kg) . I will also switch from 235/40/17 to 225/45 for A050 as there is no alternative size and 255 is a bit too big to fit in the car. And why is it not popular in Germany? The price right now is very good for a050 You can reply in German that's no problem ----------- Wie unterscheidet sich das Setup für den A050 Medium ungefähr vom, sagen wir, Nankang AR1? Mag es auch viel Camber? Ich werde für das bevorstehende Time-Attack-Event von Nankang AR1 auf A050 umsteigen und es gibt vor Ort nur sehr wenige Informationen über A050 und ich habe keine Vorerfahrung damit. Für Nankang habe ich einen Sturz von 4 Fuß nach oben verwendet (hinten ist das Maximum bei 2 Fuß 30 Zoll vorne erreicht) und einen Druck im Bereich von 1,9 bis 2,1 bar. Mein Auto ist ein E36 Compact mit S54 (370 PS/1280 kg). Ich werde beim A050 auch von 235/40/17 auf 225/45 wechseln, da es keine alternative Größe gibt und 255 etwas zu groß ist, um in das Auto zu passen. Und warum ist es in Deutschland nicht beliebt? Der Preis ist derzeit für a050 sehr gut